تاریخچه

با توجه به مصوبه نود و هشتمین جلسه شورای معاونان درخصوص وضعیت حضور شهرداری تهران و واحدهای تابعه آن در فضای مجازی اینترنت و بمنظور یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات الکترونیک، در جهت ایجاد ارزش افزوده  برای کاربران و فراهم ساختن امکان ارائه اطلاعات بخش های مختلف شهرداری به شهروندان و دسترسی راحت تر و سریعتر آنها به اطلاعات و خدمات مختلف  شهرداری منطقه چهار نیز در سال هشتاد و شش ؛ ساب پرتال خود را راه اندازی کرد .

چشم انداز

ساب پرتال منطقه چهار ، درگاه الکترونیک تمام نمای شهرداری منطقه

ماموریت

معرفی شهرداری منطقه چهار و خدمات قابل ارایه آن از طریق مجازی به شهروندان

خط مشی

بهبود مستمر ساب پرتال در زمینه های محتوا ، تعامل با ذینفعان ، فناوری و طراحی بر اساس الزامات بالادستی و سوق دادن شهروندان در استفاده از خدمات پرتال (شهروند الکترونیک)

مخاطبین

مخاطبین ساب پرتال منطقه ، شهروندان منطقه و همچنین شهروندان تهرانی و سایر شهروندان ایران میباشند .

اهداف

هدف از ایجاد پرتال شهرداری منطقه چهار، این است که کاربران اینترنت بتوانند از طریق یک مدخل مدرن و ساخت یافته به تمامی اطلاعات و خدمات قابل ارائه دسترسی پیدا کنند.همچنین از اهداف ایجاد پرتال می توان به کاهش زمان و هزینه ارائه خدمات، کاهش رفت و آمدهای شهری و ترافیک، ایجاد و بهبود روابط شهرداری و شهروندان، دریافت باز خورد شهروندان از خدمات شهرداری، تقویت و بهینه سازی سیستم های کنترل و نظارت، ارائه اطلاعات و خدمات مطلوب به شهروندان در هر زمان و مکان، عدم ایجاد ازدحام در بخش های مختلف شهرداری و کاهش مراجعات حضوری، کمک به شهرداری در خدمت رسانی مطلوب به شهروندان با اطلاع از نیاز مندی ها و دسترسی به همه خدمات و اطلاعات شهری و شهرداری از طریق درگاه الکترونیکی اشاره نمود.


تقدیرنامه

ساب پرتال منطقه چهار ، در هفتمین جشنواره ساب پرتالهای شهرداری تهران موفق به کسب رتبه قابل تقدیر در زمینه فناوری گردید .

کلیات پرتال

پرتال منطقه از شش منوی اصلی تشکیل شده است

  • شهرداری منطقه چهار: در این منو ؛ به معرفی کامل شهرداری منطقه ؛ مدیران و معاونین ؛ بانک اطلاعاتی مربوط به اماکن و .. ؛و پروژه های مهم منطقه می پردازد.
  • اخبار و اطلاع رسانی : در این بخش دسترسی به اخبار و آرشیو آن ؛ اسناد و اطلاعیه ها و گزارش عملکرد و..فراهم شده است
  • خدمات : خدمات قابل ارایه به شهروندان از جمله راهنمای مراجعین ؛ خدمات الکترونیک شهرداری ،پرسشهای متداول و.... قابل دسترسی است
  • زندگی در منطقه : اطلاعات و مطالبی است در خصوص آشنای با منطقه
  • شهروند یاریگر : این منو ، به تازگی به پرتال اضافه شده است و در واقع حرکتی است در راستای تعامل بیشتر با شهروندان عزیز . در خصوص دریافت ایده ها و نظرات شهروندان ، همچنین ارسال محتوا از سوی شهروندان و ..
  • ارتباط با ما : در این منو ، راههای ارتباطی با ما ارایه شده است .